11/25/2013

Sunnuntai päivä kuvina

IMG_4983
 Mun sunnuntai aamu starttasi yhdentoista jälkeen hyvin ja pitkään nukuttujen yöunien jälkeen. Superpitkästä aikaa mä sain nukkua ihan yksin, vallata mun sängyn vain ja ainoastaan itselleni ja herätä just sillon kun musta itestä siltä tuntuu.
IMG_4988
Koska mun peitto on kaikista lämpöluokista se suurin, en öisin tarvi kauheesti vaatteita, mutta heti herättyäni ja lämpimän peiton alta noustessani mä vedän jalkaan lämpimät housut, villasukat ja useimmiten ton Oasapilta tilatun lämpösen ja paksun neuletakin. IMG_4992
Ennen mä olin aina tosi huono petaamaan mun sänkyä, ja usein se pysykin samannäkösenä ympäri vuorokauden. Pikkuhiljaa se näky alko kyllästyttämään niin mua kun äitiäkin, joten pistettiin mulle tilaukseen tommonen yllänäkyvä kauan himoittu tähtipäiväpeitto. Heti ton saatuani, mä oonkin reippaasti pedannut sänkyni joka aamu! Petaaminen täytyy kuitenkin suorittaa mahdollisimman pian heräämisen jälkeen, se ei nimittäin tapahdu enää sen jälkeen :-D Sekalainen peitto- ja tyynykasa houkuttelee hieman enemmän kun tommonen siistiksi pedattu sänky, jonka vuoksi en enää petaamisen jälkeen edes halua haudata itseäni sinne väsymyksen yllättäessä, vaan tyydyn esimerkiksi sohvaan...
IMG_5001
Myös mulla, joka on supertarkka ihon pesemisen ja siihen tungettavien mönjien kanssa, käy joskus niin, että iltasin ennen nukkumaan menoa tuntuu mahdottomalta ajatukselta raahautua vielä nassupesulle. (Tosin en tiedä, houkutteleeko meikit naamassa nukkuminen kauheesti enempää?) Näin kävi viimeks just eilen, joten heti heräämisen jälkeen pesin edellisen päivän meikit huolellisesti pois, jonka jälkeen rasvasin naaman kunnolla – pariinkin otteeseen.
IMG_5008
Nälkä alkoikin jo yllättää, ja halusin niiden ainaisten kuivien leipien sijasta tehdä jotain vähän herkullisempaa – ja pian mun lautasella olikin mun lemppari aamupalaa, tonnikalaleipiä! Suosittelen koittamaan jos oot yhtään tonnikalan ystävä, noi on nimittäin super herkullisia ja täyttäviä.
IMG_5015
Mulla ei ollut koko päiväksi oikeen mitään suunnitelmia, mutta onneksi nekin alkoi selvitä päivän mittaan. Aamupalan ja hampaiden pesun jälkeen aloinkin laittamaan itseäni ihmisen näköseks – me nimittäin oltiin suuntaamassa äitin kanssa Myllyyn etsimään mulle uusia lasketteluvaatteita...hiihtolomalla on nimittäin yks superkiva pieni reissu tulossa, josta lisää myöhemmin ;-)
IMG_5027
Mä tykkään pukeutua shoppailureissulle yleensä aika kevyesti, koska mä en tiedä mitään ahdistavampaa kun se ällöttävä hiki ja nihkeä olo, mikä siellä kauppareissulla ja sovituskopeissa pyörimisen mukana tulee. Päälle valikoituikin suht simppeli asu...
IMG_5046-horz
...mustat farkut, valkoinen (uusi!) pitsitoppi, musta (uusi!) nahkatakki, harmaa kaulahuivi ja jalkaan tummansiniset Converset! Viihdyin itseasiassa tosi hyvin nämä vaatteet niskassa – niin se vaan menee, että yksinkertaisuus on kaunista.
IMG_5048
Ensimmäiseksi me saavuttiin Myllyyn ja tarkemmin sanottuna Stadiumiin – siellä oli nimittäin just sopivasti kaikki takit -50€, mikäli ovh on vähintään 99,90€!  Löydettiin mulle tosi kiva takki, josta ei kuitenkaan ollut oikeaa kokoa edes varastossa, joten muutaman soiton jälkeen meitä odotti oikea takki oikeassa koossa Stadiumissa,...
IMG_5052
...mutta Skanssin myymälässä! Kyseinen tarjous oli voimassa vaan ton sunnuntai päivän, joten päätettiin kuitenkin lähteä hakemaan se takki tuolta vähän kauempaa, kun muutenkin oli asiaa muihinkin kauppoihin eikä tuolla päin tuu kauheen usein edes liikuttua.
IMG_5055
Meiän "haetaan vaan se takki" -reissu venyikin tunnin sijaan neljään tuntiin, joten kotimatkalla me laiskoina ja väsyneinä haettiin heseltä vähän iltapalaa. En muuten tiedä, millon aikasemmin se ois noin hyvältä maistunut, kun näin muutaman kuukauden tauon jälkeen! Oioi..
IMG_5061
Konkurssin takia Tiimarissa oli melkeen kaikki juhlajutut -70%, ja... Noh, täällä yks, joka allekirjoittaa hieman hullaantuneensa tuolla kyseisellä hyllyllä! Ens viikonloppuna ois tiedossa jos jonkinnäköstä pikkujoulun tynkää, ja täytänhän mä sen kuuluisan kahdeksantoista vuottakin ihan muutamankymmenen päivän päästä! Pillejä tuli hamstrattua aikaisempienkin vuosien edestä – niitä nimittäin löytyy täältä nyt noin 250kappaletta :-D Tämä koko kasa (alla siis vielä esimerkiksi yks kehys) kustansi niinkin paljon kun 9,90€, joten eiköhän nämä hankinnat anneta anteeks, vaikka melkeen kaikki aikalailla turhakkeeks lasketaankin! Mukaan lähti myös muista kaupoista muutamia juttuja, jotka kuitenkin menivät joulupakettiin. 
IMG_5072
Lähti sieltä kuitenkin myös jotain tarpeellistakin mukaan: Citymarketista nimittäin, jossa oli kaikki Lumenen tuotteet -40%! Ruskeaa kulmakarvageeliä mun onkin pitänyt testailla jo kauan, mutta nyt olikin oiva tilaisuus hankkia se – saa nähdä, pääsenköhän mä kokonaan eroon tosta kulmakynästä.
IMG_5012
Tiedän, tää on aikasta: mutta kyllä, me varattiin myös meiän ens kesänen Summer up -festareiden hotelli. Eksyin ihan sattumalta Booking.comiin, ja onneks eksyin, nimittäin sama hotelli, jossa me viimeks oltiin ja joka me varattiin vasta huhtikuussa – oli jo nyt loppuunmyyty! Myös tosi monet lähettyvillä olevat hotellit oli muutamaa huonetta vailla loppuunmyydyt, mutta mä onneks vikkelänä ehtisin varata meille ihanan, tilavan neljän hengen hotellihuoneen! Nyt vaan odotellaan sitä ensi kesää.. IMG_5083
Kun hotellin varaus oli varmistettu ja sain sen osalta mielenrauhan, istahdin alas, nappasin koneen ja karkkikulhon syliini. Oli ihanaa vaan olla, ja antaa jalkojen levätä rauhassa, kun kuitenkin tuli käveltyä suht paljon. IMG_5089
Ihanan äiti-tytär -päivän päätteeksi menin vielä saunaan rentoutumaan kynttilöiden ja hyvän musiikin kanssa ja siellä tulikin maattua melkein tunti. Yleensä mä en pahemmin saunassa viihdy, mutta nyt se tuntu vielä normaalia ihanemmalta ja rentouttavammalta!

Takana oli kiva ja tekemisentäytteinen sunnuntai, joten suihkun jälkeen oli ihanaa käpertyä lämpimään sänkyyn ja valmistautua henkisesti uuteen alkavaan viikkoon! Ihanaa alkavaa viikkoa mun lukijoille

16 kommenttia:

  1. tosi kiva postaus, tee vaa useemminki näitä :-) ja oot hullun kaunis! (vaikka ei sun naamaa näissä näykkään:-D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, varmasti teenkin! :-) Haha, mä en ollu oikeen kuvaustuulella kun ripsihuollosta oli kulunut neljä viikkoa ja ne vaikuttaa mun mielestä eniten negatiivisesti mun ulkonäköön :-D

      Poista
  2. ihan täydellinen päivä <3 mäkin haluan noin ihanan äiti-tytär-päivän ne on nimittäin ihan parhaitta :) rakastan sun kuvia oikeesti!! Olis kiva jos tekisit sellasen näin otannja muokkaan kuvani -tyylisen postauksen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli oikeesti tosi ihanaa, rakastan niin paljon viettää aikaa äitin kanssa! ♥ Kiitos vinkistä, pistetään korvan taakse :-)

      Poista
  3. ihana postaus! oisin voinu viel jatkaa lukemista ;) tätä oli tosi kiva lukee eikä pitkästyttäny yhtään, vaikka yleensä tän pituset postaukset mä vähä oikoluen ja skippaan jotain tekstejä.. tee tällläsii useemminki! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä koitan tehdä seuraavista vielä vähän pidemmän, jos vaan pystyn! Ihana kuulla kuitenkin, ettei tä tuntunut liian pitkältä vaikka suht pitkä olikin :-)

      Poista
  4. voi vitsi,kuulostaa ihanalta päivältä!! :)

    VastaaPoista
  5. Oi, kuulostipa ihanalta sun sunnuntai! :-) itellä menee yleensä sunnuntait aina vaan laiskotellessa ja koulujuttuja paiskiessa, joskus vois kyllä viettää itekki vastaavanlaista sunnuntaita, vaihteluhan virkistää! Sekä täällä myös yks tonnikalaleivistä tykkäävä! :-D yhteen väliin söin niitä ihan sikana, nyt oon saanu vähän rajotettua niidenki syöntiä onnekseni..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jepjep, mäkin olin oikeen yllättynyt kun kerrankin raahasin perseeni ulos :-D Ne on kyllä semmosta herkkua et huh!

      Poista
  6. Mistä noi takki ja paita on? Ihanat ja ihana postaus!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Takki on H&M ja paita Seppälästä! Kiitos kovasti ♥

      Poista
  7. Tää oli ihana postaus♥ oot niin inspiroiva ihminen ja susta oikein huokuu elämän ilo. Oot myös hirmu kaunis siis oikeesti kaunis! Sulta saa tsemppii jaksaa huonotkin päivät! Toivottavasti pysyt aina tuommosena ihanana jalat-maassa tyyppinä vaikka ootkin niin upee ihminen että ei oo montaa samanlaista!
    Ps. Sun murre on niin söpöö ja pistää aina hymyilee kun jotkut sanat on postauksissa murteella (vahingossa? ) hih:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi herranjumala, oon melkeen sanaton kun te piristätte niiin paljon! Ette ymmärräkään kui ihanaa on saada tämmösiä kommentteja, te lisäätte sitä motivaation määrää ihan hirveesti♥ Kiitos sulle tositosi paljon! Ja haha, en mä tiedä mitä mä kirjotan murteella tai mitä en kun se tulee niin luonnostaan! :-D

      Poista
  8. Ihanan pitkä postaus, oisin voinu lukee viel paljonpaljon lisää hehe :) Tääl on yks kans samaa mieltä, eli tee oikeesti tämmösiä useemmin!! :) Ja en tiiä teetkö enää yhtään videoita, mut my day olis tosi kiva myös videolla :) Haha ehkä vähän hassu kysymys, mut mitä sä söit heseltä? :D Kuulet varmaan tätä usein ihmisiltä, mut mun on kans pakko sanoo: oot upee!
    Ihanaa joulun odotusta sulle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoskiitos! Voinhan mä joskus harkita tän tekemistä videollakin, mut mun mielestä näitä on paljon helpompi tehdä kuvina. En syöny tolla kerralla mitään paitsi äitiltä vähän ranskalaisia mut yleensä juustoaterian tai jos ei oo hirvee nälkä ni juustohampparin tai kanahampparin! Kiitos tosi paljon ja ihanaa joulun odotusta myös sulle ♥

      Poista