12/29/2015

JOULU MERELLÄ

Onko myös ruudun sillä puolella syöty ja rentouduttu ensi vuodenkin edestä? Täällä ainakin on!

Edellisestä postauksesta kävikin ilmi, että me lähdettiin viettämään joulua Viking Gracen jouluristeilylle. Ja voin kertoa, että oli ensimmäinen, muttei todellakaan viimeinen kerta, kun vietetään näin joulua! Koko joulu oli kaikille niin täydellisen stressitöntä aikaa (varsinkin äitille!) ja saatiin istuutua valmiiseen pöytään. Jäljetkin siivottiin meidän puolesta!

Laiva lähti siis jouluaattona kahden maissa Turusta, ja sinä päivänä kolmelta oli jouluruokailu. Laivan joulupöydästä löytyi tavallisten jouluruokien lisäksi mm. caesarsalaattipohja sekä lohta, joista mä olin kaikista eniten innoissani! :-D Suurimmaksi osaksi ne olikin ainoat ruoat, joita mun lautasilta löytyi. Mun luulot sitä kohtaan, että siellä tarjotaan vain jouluruokaa, osoittautuivat siis todella vääriksi!

Jouluruokailun jälkeen samana päivänä ei enää mitään ruokaa tarvinnut, joten seuraavaksi oli vuorossa perjantaiaamun brunssi! Sieltä löytyi kaikkea, mitä hotelliaamiaisiltakin; paistettua munaa ja pekonia, monia erilaisia leipiä ja leivänpäällisiä, raikkaita hedelmiä sekä marjoja ja muutamia vähän ruokaisempiakin ruokia. Sekä tietenkin shampanjaa! Me oltiin aika unikekoja tänä aamuna, joten ei viitsitty syödä ihan ähkyyn itseämme, sillä parin tunnin päästä oli vuorossa kolmen ruokalajin illallinen.

Kolmen ruokalajin illalliseen kuului...

P1015897

...alkuruoka, johon kuului siikaa, mätiä ja ranskankermaa sekä jotain vihreää kastiketta :-D Tää ei ollut kauheesti mun mieleen, ja äiti saikin syödä puolet mun kalapötköstä. Alkuruoan kanssa tarjottiin saksalaista Riesling-viiniä, josta tuli mun toinen lemppari! Mä oon tosi nirso viinien suhteen, mutta toi oli tosi hyvää. Ei kuitenkaan ihan mennyt Frizzantinon ohi ;-)

P1015900P1015910

...pääruoaksi saatiin yrttimarinoitua karitsaa sekä palsternakkapyreetä, ja jopa tälläinen kasvissyöjä rakastui tohon karitsaan! Ihan superhyvää, nam. Pääruoan kanssa tarjoiltiin punaviiniä.

P1015919

...ja jälkiruoaksi toscakakun tapaista kakkua, jäätelöä sekä kermavaahtoa. Ja tietenkin oma (liian makea) viini jälkiruoallekin!

Kamera kulki valehtelematta koko risteilyn mukana, joten mulla olisi tarjota teille tällä kertaa paljonkin kuvia!

P1015816P1015747P1015753
P1015818P1015820
P1015780P1015838P1015830
P1015758P1015879P1015743P1015851
P1015716P1015746P1015900P1015762P1015737P1015798P1015792

Illalla ohjelmassa oli syömisen lisäksi vielä istuskelua sekä rentoutumista, Maria Tyysterin kuuntelemista ja vähän shoppailu! Pieniä ostoksiakin tein, voisin ne sisällyttää siihen ostosten esittely videoon, jos teitä ne kiinnostaa.

Kaiken kaikkiaan meidän kaikkien mielestä oli todella positiivinen yllätys tämä risteily! Itse pääsi niin helpolla ja oli ensimmäinen joulu, kun ei tarvinnut stressata ruoista tai mistään muustakaan. Lähdetään ehdottomasti uudelleenkin, jos vain sen hetkinen elämäntilanne sen sallii :-)

Ainakin täällä päässä on jo palattu arkeen, mitä onneksi kestää vain muutama päivä, sillä sen jälkeen olisi taas tiedossa pidennetty viikonloppu uuden vuoden ansiosta! Joko teillä on kaikki pläänit valmiina? Mulla on, mutta pieni vaatekriisi saattaa iskeä, kun en meinaa millään keksiä mitään kivaa alaosaa päälle... Yläosa meinaan on jo päätetty, mutten ihan ilman alaosaakaan viitsisi olla! :-D Toivottavasti löytyisi kaupasta jotain kivaa, sillä tarkoituksena olisi mennä ostamaan vähän silmämeikkijuttuja. Ajattelin meinaan vaihtuvan vuoden ansiosta laittaa ihan silmämeikkiäkin! Jotain glitteriä, ehkäpä. Jos siis onnistun...

Vielä olis parit kynnet tekemättä uudenvuoden juhlijoille, joten mä painun takaisin pieneen kauneushoitolaani! Ihanaa loppupäivää ja -viikkoa, viikonloppua ja uuttavuotta ja kaikkea!

8 kommenttia:

  1. Kutsutko sä itseäsi oikeasti kasvissyöjäksi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä tainnu Essi tarkottaa sitä ihan noin kirjaimellisesti miten päätit sen tulkita. Hän tarkotti ehkä enemmänkin, ettää tykkää yleensä pääosin enemmän kasvisruuista kuin lihoista. Ei tuo maininta ollut mun mielestä mikään selvä viittaus että söisi pelkkiä kasvisruokia.
      Ja pakko vielä essi sulle sanoa. Sulla on aivan älyttömän ihana blogi ja saan paljon hyviä ideoita ja kokeilun arvoisia kauneusjuttuja sun jutuista! Kaikkea hyvää sinulle! :)

      Poista
    2. Niin, ei ehkä kannata ottaa kaikkea iiihan niin kirjaimellisesti! :-) Olen monesti sanonut täällä, etten laske itseäni todellakaan "oikeaksi" kasvissyöjäksi, vaikka lihansyönti on viimeaikoina ollut ihan minimissään ja kasvisruoat taas maksimissaan. Viimeinen ano: iso, superiso kiitos ihanasta kommentista! Todella kiva kuulla, että oot saanut uusia ideoita ja tuotteita meikkikokoelmaasi. Kiitos, sitä samaa sinulle! <3

      Poista
    3. No kannattaako sitten käyttää tuollaisia sanoja jos et oikeasti ole ;) En mäkään sanois vaikka että oon maailmanmestari jos olisin suomenmestari ;)

      Poista
  2. Kivalta kuulosti joulu merellä<3

    VastaaPoista
  3. iiikk kattelin eile henry harjusolan periscope lähetystä ja sitte sinä hyppäsit sieltä kommenteista! En tiä miks olin nii innoissani:D piti kirjottaa sulle et "Lemppari bloggaaja täälä kans" mut lähetys oli liia täynnä:( tän kommmetin tarkotus oli ehkä se että sun blogi on huikee ja nii oot sääki:D t:se joka sano sun veljelle snäpis et oot mun lempparibloggaaja:DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, oiei! :-D Mulle tulee aina kans samanlaiset fiilikset, kun bongaan jonkun tutun jostain Periscope-lähetyksestä! Kiitos paljon sulle! :>

      Poista